CITAT (*Stintan* @ 07-03-2013, 00:39)

Ingen har väl påstått att man ska börja mata katter som är vid gott hull och ser ut att må bra. Men om nu grannens katter smyger in och norpar maten utan att man ser det kan man faktiskt inte göra så mycket åt det. Meddela grannen vad man gör kan man ju. Och själklart kollar man upp om katten har någon ägare. Jösses vilket hallå...jag tror Anki fixar det här galant.
T.o.m mer än galant som även tar ansvar för den medicinska biten vad det gäller parasitangrepp och så småningom kastrering.
Inte verkar det som om hon har några planer på att göra den hemlös igen heller för den delen.
Och dessutom...hade jag haft en katt som av någon anledning "flyttat hemifrån" så hade jag självklart bara blivit glad om någon annan förbarmade sej över den, just för att den skulle
få slippa att leva som hemlösing och riskera att svälta ihjäl.
I ett sådant här fall så är det för mej givet att man sätter kattens bästa i första rummet och ägarens "saknad" i andra.
En kattägare som månar om sin katt ser väl dessutom själv till att "efterlysa" sin katt på alla upptänkliga sätt om man vill ha tillbaka den...
Kör på du Anki, man önskar att fler människor hade ett lika gott hjärta som du!
Redigerat av Cacki: 07-03-2013, 08:29