Vi har kunnat planera för resor för egen del, det prioriterade han under hela tiden, det fanns ju andra som kunde hålla koll under den tiden.
Det som var jobbigt för mig var att han bodde perodvis i den lägenheten som den stora firman hade. Då kunde man inte bestämma på samma sätt, men när han lösgjorde sig till eget så blev det bättre trots resandet, men då bytte han Stockholm till Göteborg, och då blev resvägen kortare. Även att det finns ännu resor till vår huvudstad i olika ärenden.
Det kan vara tufft att dra sitt och jag fanns ju till det som en kontorsassistent, om man säger så ......
Vi kunde i vissa fall följa med honom med hans resor utomlands. och bättre blev det då det enbart gällde mig att kunna ta med.
Om äktenskapet är stabilt för övrigt så kan man jämkas med det andra.
Ja, Motti, jag har full förståelse för dina funderingar. Dom hade jag också själv, men att han saktade ner det hela redan vid 50 års ålder så blev det mer kvalitetstid för oss andra i familjen. Det har hjälpt oss att min oro släpte och nu går det bra, så planera, dröm om, och prata om annat till din del så lättar nog pressen på dig också.
Visst kan det kännas tungt att bli äldre och särskilt om man har sina krämpor att dras med, men ger man det chansen så börjar det ljusna mer och inte ta ut eländet (som kanske inte händer) ut i förskott.
Ja, jag hoppas allt gott för din del för du har ju stått där med "markservisen" så länge.....

...
Redigerat av Ugglemormor: 09-03-2013, 10:36