CITAT (Chili Linkan @ 09-03-2013, 19:35)

Reinkarnationen förenklat: Människan är bara din fysiska kropp, som en bil om du så vill, spelar ingen roll vilken bil du får utan vad du gör med den. Det som man ska jobba på och bygga upp är själen som för evigt är densamma. Och det är inte ens säkert man blir en människa enligt reinkarnationsprincipen, du kan likväl bli ett djur.
Vad du blir och vart du hamnar beror framför allt på dina medvetna val här i livet.
Det lät kanske som om det inte spelar nån roll hur du behandlar din "bil" (läs kropp), så menar jag såklart inte.
det stämmer i stort men du kan aldrig återfödas som djur,insekt m.m.du kan aldrig straffas med en återfödning till en lägre varelse,straff förekommer inte på andra sidan.
vitsen med reinkarnation är att din själ skall utvecklas och så småningom integreras i "gudsmedvetandet".
dina val i detta livet påverkar ditt kommande såtillvida att du får en läxa ,en uppgift som du skall klara inför varje liv.ditt liv planeras så att du kommer att ställas inför svårigheter som du skall lära dig handskas med och på så sätt utveckla din själ.
klarar du inte uppgiften får du ett reprisliv(kvarsittning) . mellan varje reinkarnation sker en återhämtning samt en utvärdering.hur långt mellan reinkarnationerna är olika,det beslutet fattar man själv i samråd med sina guider likaså vad man skall lära sig i kommande reinkarnation.
ovanstående är vad jag lärt mig genom mina mediala kontakter samt vad andra insatta lär ut.
det är alltså inget religionsbundet då religion inte existerar på "andra" sidan.
andra sidan är ju vårt egentliga hem,jordelivet i en kropp är ju bara en läroresa i många hundra,kanske tusentals reinkarnationer,mycket beroende på takten i i vår själsliga utveckling.
det finns alltså själar i alla utvecklingsgrader på jorden,generellt kan man säga ju mer utvecklad desto mer tolerant och kärleksfull.med utvecklingsgraden följer också sökandet efter andligheten . ulf