CITAT (Sommartorparn @ 15-12-2004, 11:59)
CITAT (amaira @ 15-12-2004, 11:55)
Men
CITAT
En flirt inför allas ögon är en garanti för att ingenting mer än detta kommer att ske. Det går inte att ha ett hemligt förhållande efter att man har flirtat offentligt.
Vad i jösse namn skulle det vara som förhindrar
det???
Dels är det den sociala kontrollen som förhindrar det, eller rättare sagt medvetenheten om den sociala kontrollen.
Men framför allt så tror jag att om man har den slags flirt och skämtförhållande till en person (eller flera) så finns större chans att relationen utvecklas till en platonisk vänskap. I de flesta fall uppstår då överhuvudtaget inte behovet av otrohet. Relationen tillfredsställer ens behov utan att man behöver ta "hela paketet".
CITAT
Dels är det den sociala kontrollen som förhindrar det, eller rättare sagt medvetenheten om den sociala kontrollen.
"Skitsnack" säger jag om det!
Om man VILL, övergår man från "inför allas ögon" till att "möjliggöra" - och vem tusan ska veta om DET!???
Snackar, det gör folk i alla fall, oavsett vad de "vet", så vad spelar det för roll vad jag "gör"?`
Jag tror inte på dina teorier Sommartorparn. I alla fall inte som en "grundmall" för de flesta människor eller flirt-situationer. Min erfarenhet är så mycket annorlunda.

/amaira.
PS Tycker det här är en OERHÖRT intressant diskussion

!!!