CITAT (Chili Linkan @ 10-03-2013, 15:18)

Ber dig och granska all fakta igen då gossen ruda var är den felande länken? Eller snarare dem 10tals och än mer troligt 100tals felande länkarna för att evolutionen ska kunna stämma enligt darwins modell, bara det faktum att vi kan uttrycka oss i tal på det viset vi gör är helt unikt och kan omöjligen skett från ett steg till ett annat. Det är bara en sak som motsäger hela Darwins Teori, som det för övrigt är också just en teori. Och nej jag säger inte att gud skapade människan. Jag säger bara att det vi fått lära oss omöjligen kan stämma, det har så många fel så de e inte sant. Granska kritiskt! Och du lär se.
Jubbe har redan gett ett bra svar så jag bara kompletterar med mina ord. Det finns som sagt ingen"felande länk" utan det är en gradvis utveckling. Läs här:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Felande_l%C3%A4nk Man räknar med att utvecklingen mot den moderna människan startade för ca 5 miljoner år sen, om jag kommer ihåg rätt, så det är många generationer det har tagit. Man hittar den ena människoliknande arten efter den andra men man måste komma ihåg att detta är ett pussel där de flesta bitarna är förlorade för alltid. Det finns många grenar på människoträdet som försvunnit under årmiljonerna, det är bara den grenen som ledde fram till oss som blev lyckosam.
Ett annat argument som förs fram är att ett sånt komplicerat organ som ögat omöjligt kan ha skapats av slumpen. Då missar man att någon form av ljuskänsligt organ har uppstått 5 gånger under evolutionens lopp, så särskilt unikt är det inte. Det är också fel att kalla det för att slumpen skapar något. Slumpen genom olika mutationer skapar förutsättningarna, sen får livet förkasta eller ta till vara dessa.