CITAT (Gossen Ruda @ 10-03-2013, 16:40)

Jag har plockat fram boken Dinosauriernas gåta av Adrian Desmond. Enligt honom finns det på kräldjurens stamträd en gren som ledde fram till ormar och ödlor, en gren med krokodiler och en med resten. Detta skedde för 200 miljoner år sen. "Restgrenen" ledde fram till de utdöda Peterosaurierna och Ornitischierna/Saurischierna, de sistnämnda de sk dinosaurierna. Från den grenen stack det för 150 miljoner år sen iväg en annan gren som blev till fåglar. Dinosaurierna försvann för 70 miljoner år sen. Nu kom den boken 1975 så det kan ha hänt en hel del på den tiden. Fast nu är vi långt från andar och Jesus.

Aha, det var nog första gången jag hörde det där. Får kolla upp lite vad jag kan hitta. Men hur som helst så ändrsr ju inte det på sakfrågan som diskuteras här, vi är ju överens om evolutionen så ;-)
CITAT (Chili Linkan @ 10-03-2013, 17:00)

Har väl inte sagt någonting om att inte missgynnsamma egenskaper inte kan föras vidare? Men steget till människan idag är ingen möjlig utveckling. Dessutom kan man mäta i den genetiska uppsättningen ungefär hur gammal ett art-träd är med alla sina föregångare inräknat, gör man det med människan kommer man fram till ungefär 200 000år. Medans evolutionsteorin och dess anhängare påstår att vi kommer från arter som är ungefär 6miljoner år gamla. DNA djuger inte.
Och sluta länka till wackypedia artiklar som vem som helst kan redigera, och som sagt gör lite oberoende kritist uforskning på det hela.
Och ja detta är väl ett och annat än andar och jesus.

Och var är källan till dina påståenden? Lite tunt att hänvisa till DNA studier utan att ange vems studier du avser, svårt att kontrollera det du säger i så fall ;-)