CITAT (Fisan @ 15-12-2004, 15:55)
Hallå där!
Mycket intressant diskussion på en väldigt bra nivå tycker jag!
Jag läste en bok som hade en bra beskrivning på ämnet flirt, nämligen denna:
"...den oskyldiga cocktailflirten, där man i princip utbytte tjänster- 'jag visar dig uppskattning, så visar du mig uppskattning.' "
Visst är det trevligt att bli SEDD och att SE.
Kram på er alla i juletider!

Fisan
Ja du och många andra har en sund inställning till det här, men när man läser en del andra inlägg blir man mörkrädd. Många likställer flirt med otrohet, men då har man nog inte klart för sig vad det handlar om.
Många verkar haka upp sig på att jag känner lite mer än kompisskap för den här killen, men herregud vi har ju varit tillsammans en gång i världen, det är väl klart att jag känner så då. Vi var inte på något sätt ovänner när vi bröt och har fortsatt att träffats med våra nya respektive.
Den här killen får mig att må bra genom den vänskap vi utvecklat från vårt tidigare förhållande, vi har ett slags samförstånd jag inte har med andra kompisar, men så är det ju med min man också naturligtvis men på ett helt annat sätt.
Att vi kan flirta som vi gör är ju för att vi känner varandra och är trygga i det, vi vet vad det handlar om och har kul helt enkelt.
Vad gäller min man och jag så är vi rätt lika och har samma inställning som tur är. Otrohet är däremot helt uteslutet.
Varför jag gjorde frågeställningen här är att jag är så less på missunnsamheten från vissa andra som är ute och dansar till dom lika ofta som vi. Varför folk drar förhastade slutsatser utan att veta hur det är, kunde väl inte drömma om att det skulle bli likadant här.