CITAT (Caprice @ 15-12-2004, 14:35)
Amaira,
återigen, vad tycker du om situationen som jag beskrev...?
Är det helt ok enligt dej...?
Din sambo ville ju bara vara trevlig mot tjejen på jobbet...
Han har ju inte bjudit ut henne, eller så...
Caprice
Hoppas du förlåter hjärnsläppet, Caprice

, så svårförståelig är inte din fråga. (och jag tog det inte som påhopp, det var bara skallen som tog slut

)
Svar: Nej! Det är inte okej! Klart slut.
Om frågan är
vem som ska avgöra vad som är okej, så är svaret i mina ögon LÄTT.
Den som är KRÄNKT har ALLTID rätten att bli tagen på allvar!! Oavsett vad som har kränkt. Situationen kan aldrig lösas på annat vis.
Om den ena blir kränkt, och den andre avgör att det inte spelar någon roll - så är den andre hänsynslös mot sin partner, och hänsynslöshet hör inte hemma i en relation med min definition av relation-av-värde.
Sedan vill jag skriva under på dessa av Caprices ord:
CITAT
Tycker själv tråden är kul, därför lägger jag mej i så mycket...
Det är intressant att se och höra vad andra människor har för inställning till frågan...
Hoppas ingen tar illa vid sig pga olika åsikter...?
Vi ska ju självklart respektera varandras åsikter, även om vi inte delar dem...
Och netaave, TACK för din tråd!!! Och din fråga!
Eftersom det här inte verkar vara något problem för någon av er - så, ja, då ÄR det ju inte det!
Sedan, vad "folk" ibland ska roa sig med att skvallra och jävlas och skicka hotbrev och sånt - ja, jag kan bara säga en sak om det: En del människor ÄR faktiskt inte kloka! Så är det bara.
Kan inte tänka mig annat än att det handlar om högst ett par eller kanske tre personer, gör det? Kanske är det bara en... I alla fall en drivande...
Det är svårt att låta bli att bli arg eller ta illa upp eller i alla fall bli uppretad - men en sådan uppmärksamhet är de inte värda. *står på din sida*
Sedan, i den
allmänna diskussionen, så ger jag enbart min åsikt,
min bara. Det är inte någon "sanning" som jag försöker driva igenom.
Någon allmängiltig sanning har jag inte, jag har bara min egen sanning. Och det räcker för mig.
Däremot är jag faktiskt oerhört intresserad av även
era åsikter!

/amaira.