CITAT (Fridza @ 12-03-2013, 22:30)

Tack för så många bra svar =)!
Jag brukar förgro allt "självklart" såsom tomat, paprika, växthusgurka, Melon, majs etc. Men, Vissa saker var jag lite mer osäker på! Vi har lite problem med sniglar här i västmandland, förra året åt dem upp både frön och dem minsta grodderna, men på nåt sätt hade jag enklare att klara dem större grejerna som jag förgrott, som t.ex. plocksalladen! Jag ska nog försöka mig på att förså kålrot, plocksallad, ruccola, krontärtskocka (måste jag nog så direkt nu i Mars), och även sockerärtorna, om det går! jag ska nog omvärdera lite och även så lite bönor...
Jag har en stor lysrörsodling i källaren som tyvärr kommer att vara fylld ganska snart, men förra året hade jag plocksallad i Maj pga att jag förkultiverade dem inne i köksfönstret, underbart till dem första grillningarna =)! Hade även växthusgurkor "Max" som hängde ned från gardinstången ca, 30 cm långa med första skörden den 18:de Maj!
Så härligt med gurka redan i maj!

Då hade du även den i källaren? Jag har hört att det ska gå att odla gurka även i ett mycket ljust fönster utan extraljus...