Att visa andra människor uppskattning, oavsett kön, ser jag inte som flirt, flirt har en attraktionsfaktor som i mina ögon har en sexuell underton, så nej, jag skulle inte uppskatta om min man flirtade med andra och jag flirtar inte med andra heller.
I o m min makes arbete så representerar vi en del, har människor på middag, reser bort i arbetet m.m och jag lägger mig alltid vinn om att vara trevlig, sällskaplig, uppmärksam etc på dom som vi representerar inför men jag flirtar inte. När vi är ute på lokal flirtar jag inte heller, finns ingen anledning, finns ingen annan än min man som får mig att gå igång

men jag försöker vara trevlig och glad till alla jag möter, oavsett kön.
Jag får uppskattning för min person, som en glad och trevlig prick men flirtig tror jag inte man ser mig som. Jag behöver inte sexuell bekräftelse eller "spänning" genom att få andra män att uppskatta min kropp, mina fysiska företräden, mitt hår, mina ögon osv, det räcker alldeles utmärkt med att dom tycker jag är trevlig och intelligent, mer vill jag inte ha, får jag mer är det oönskad uppmärksamhet. Hellre bli sedd som personlighet än som kropp eller sexuell varelse, jag är så nöjd med det jag har och jag ser inte andra män som potentiella sexobjekt heller, så därför med min definition av flirt så flirtar jag inte annat än med såna som jag faktiskt är intresserade av och jag är inte intresserad av någon annan än min man.