Vi menar nog (som birgitek sade) olika med själva ordet "flirt".....
Jag tycker inte det är OK att flirta när man har ett förhållande (såvida man inte flirtar med den man har förhållande med, för DÅ är det krydda osv.)
Men å andra sidan är det VÄLDIGT svårt att ha en väldigt nära kompis av motsatt kön utan att det blir förhastade slutsatser osv av det. Jag tolkar det som, netaave, att det inte alls verkar som om du känner "mer än kompisskap" med den här mannen, utan helt enkelt känner DJUP VÄNSKAP. Så länge du OCH ALLA BERÖRDA vet detta är det ju inga bekymmer.
Jag hade en sådan väldigt nära vänskap med en kille i skolan, det var ALDRIG något annat, men alla runt omkring verkade utgå från det. Både han och jag hade förhållanden med andra, och det var (oftast) inga bekymmer, men utomstå5ende hade svårt att inte lägga sig i. Min syster har upplevt samma sak med en killkompis, men med en annan får hon ha samma kompisrelation med utan att någon säger något. Han är nämligen gay, och då är det tydligen "tillåtet".....
Tycker det är samma syndrom som får folk att gotta sig åt såpor på TV - vill man inte ta itu med sina egna fel och brister kan man alltid påpeka andras...
Titta - nu fick jag med en moralkaka på slutet, hurra!