Hejsan ! jag tycker att det är skillnad på attraktion och flirten ändå.
En attaktion finns ju om man ser en yttre eller inre tilldragande egenskap hos en annan person, oavsett kön.
En flirt har en underliggande sexuell anspelning, där ena eller båda parter känner en tilldragning till den andre.
Om man som levande i ett stadigt och tryggt förhållande låter flirten då ha sin gång, och tycker att det är ok att flirta tillbaka, då är det gränsfall på otrohet.
Man är ju då rent mentalt otrogen. Att däremot, som jag tidigare sagt, tillåta att någon flirtar med sig är en helt annan sak. Det kan kännas bra att veta att det finns andra som uppskattar en också, men att ge tillbaka till den som flirtar, det är att ha passerat gränsen.
Sen är det ju som så att det är var och en själv som sätter sin egen gräns.
Min gräns går vid att tillåta en flirt från andra, men hålla mig själv till min egen man, det kan krydda ett förhållande det också.
man behöver inte vara ute och flirta med andra för att krydda något man har. Och skulle det behövas så är det ändå något fel i det förhållandet man redan har. Det kanske är dags att byta partner om det ska behövas så mycket krydda att man vill riskera att såra sin partner.