CITAT (Cacki @ 21-03-2013, 07:29)

Är du inte nöjd med omhändertagandet du fick eller? För i så fall, vad hade du förväntat dej då??....Lustigkurre!!
Om jag förstått rätt måste ett sår sys inom ett par timmar för att läka optimalt, och efter fyra timmar i väntrummet gav jag upp och åkte hem. En annan kille hade brutit benet och väntat hela dagen utan att få hjälp så det kändes meningslöst att sitta kvar.
Nu var det inte något enormt stort sår, men det glipade en del och borde nog ha sytts. Det läkte ihop av sig själv till slut, men det blev ett ärr som sitter ivägen för mig när jag jobbar. Men oavsett så kommer det krävas betydligt större sår nästa gång för att jag skall åka in och få det sytt i stället för att låta det läka ut av sig själv. Tvättning med salt havsvatten och sedan låta såret vara ute i friska luften tror jag är bra, men försök att få vården att tipsa om något sådant...
BildFörra gången jag var inne på akuten och sydde ett antal stygn så vägrade det att läka förresten, det bara blev en massa var. Till slut sprättade jag stygnen och rensade såret, där fanns fortfarande trådbitar från byxorna kvar som läkaren inte fått bort... Men det tror jag att jag skrivit förr. Det såret fick också läka ihop själv sedan, öppet och glipande. Så mina kontakter med vården har inte direkt imponerat så här långt. Den enda övriga kontakt med dem jag haft var när de försökte bota min mor från cancern men de lyckades inte med det heller.