CITAT (Ugglemormor @ 23-03-2013, 12:19)

blir ledsen att läsa om din dröm, stintan, ......
Tror du att det är helt kört för din del att kanske kunna ha en stuga i mer närmare håll, i utkanten av en by eller liknande?
Är du nöjd med din lägenhet eller finns det möjligheter för dig att byta den till en som ligger närmare naturen?
Jag spånar bara kring ditt inlägg, men jag tror nog att du har tänkt igenom olika möjligheter för din del.
men kanske det kommer upp något som du skulle bli gladare av? Läs inte in något negativt i detta och du begöver inte svara om du inte vill.
Tycker dock att ämnet i tråden är kanske så bra att andra kan tänka sig annat eller de yngre se till lite åt det hållet i deras liv.
Men trots allt vet vi inte något om morgondagen, men för dens skull får man drömma om andra möjligheter och njuta av dagen nu att vara frisk.
Jag skulle idag inte vilja ha någon stuga. Skulle inte klara av det eftersom jag har lite handikapp och dessutom snart är 70 år, men jag har andra drömmar som bl.a. innefattar att åter kunna köpa en liten bil för att kunna öka friheten och som möjligtvis kan realiseras så småningom om jag får tiden vilket man aldrig kan veta.
Sörjer kanske var fel ord men det vore ju konstigt om man inte saknade ett ställe man levt i länge och tyckt väldigt mycket om. Jag inser mina begränsningar och det ligger inte för mig att vara bitter eftersom jag av naturen är en ganska positiv och glad person.
Jag tycker att det är sunt att tänka några år framåt när det gäller boende och bekvämligheter när man närmar sig pensionsåldern. Tiden går fortare och fortare ju äldre man blir och besluten kan lätt bli tyngre att ta om de ska fattas först när situationen blir akut.