CITAT (malcolm @ 23-03-2013, 18:45)

När jeg blev ensam med mina tre barn 1998 tänkte jag att jag skulle bo kvar i radhuset till varje pris och det har jag också gjort men nu börjar jag tänka att jag kanske skulle ha sålt då. Visserligen är huset mer värt nu än då fast problemet är att jag inte orkar med att flytta, på den tiden sa man att huset var värderat till en miljon kronor och nu värderar man det till 2,2 miljoer somiof sig låter väldigt bra men så har jag problemet med att jag måste ha någonstans att bo samt att jag vet inte var jag skall göra av alla mina grejor som jag samlat på mig genom åren. Har ställt mig i bostadskö men det lär dröja mångs år insn jag får en lägenhet och VAR skel jag göra av allting. Det var roligt att skaffa sig verktyg och maskiner men nu känns allt det där enbart som en belastning men jag får hoppas på att bli av med så mycket som möjligt via Blocket och loppis.
Been there done that...
Container och kasta allt du inte behöver mer.
Inse att du aldrig blir den "karlakarl" du en gång var, som kunde/orkade fixa och dona med allt.
Visst, du kan få in några kronor på att sälja "skiten" där, men oftast är det inte ens värt slitet.
Vet att det "låter hårt" att säga som jag gör, men så är det.
Dina minnen och dina saker, är inte värt något för en utomstående. Dom ser bara till bruksvärdet.
Gör det lätt för dig, och ring en hjälporganisation...Skulle du mot all förmordan, missa en "pryl, värd en miljon", så är det en mening med det o

ckså.
Gör dig själv en tjänst, och släpp sakerna och gå vidare.
Ditt liv ligger inte i gamla saker och minnen från förr.
Ditt liv ligger framför dig, med nya intryck och nya minnen.