Jag måste börja med att be om ursäkt jag är så otroligt dålig på detta.Men men vill gärna visa,har mycket i huvudet men så svårt att få till det på pappret.
tr_dg_rd1.jpg ( 61.8k )
Antal nedladdningar: 30 Här är iallafall mitt försök.
det som jag försökt placera ut är Bostadshuset,med en liten fyrkant till veranda vid öppningen,och på andra sidan öppningen växer en schersminsbuke närmast grindstolpen i dikeskanten växer ängsblommor,helst vill jag ha en gärdsgård där men blir kanske en solroshäck i år eller höstflox.
IMG_1016pp.jpg ( 402.45k )
Antal nedladdningar: 38 såhär ser det ut.
på andra sidan gräsmattan vid den sneddade linjen växer det tall,där har vi funderat på att sätta olika rhodedenderon och azaleor. Efter det syns ladugården och magasinet,och går man mot syd finns en stig till sjön och sommarstugan ,där man nog kan hitta på mycket skojigt i växtlighet men det får nog vänta.
Sedan är det en gräsmatta bakom magasin och huset som gränsar till en åker,,där står ett skogsolvon (tror jag)snöbollsbuske och några spireor.Vi sitter en del på Baksidan huset alltså mot magasinet och skulle vilja ha nåt insynsskydd på sidan öst,syren,häckoxbär,nån apelsort?
IMG_1021pp.jpg ( 316.24k )
Antal nedladdningar: 33 Ja sen kommer vi ju fram till där det står norr,det är den plätten som detta handlar om som är mellan 1o2met.bred och c:a 10met.lång som jag tänkt plantera något fint på,tror ni det går med torpväxter,det är ju inte helskuggigt men absolut inte helsoligt.
Jag hade tänkt rita in en del växter också men måste förbereda mej för jobbet.
Tänkte iallafall talat om att jag hittade några trevliga böcker på biblioteket,
En blommande trädgård Av Yvonne Dengin och Nina Dreyer Hensley,försöker verkligen suuga i mej alla bra saker.
Trädgårdens rum Christel Kvant och Heidi Palmgren. Uppfriskande att de ibland har helt olika åsikter!Och delar med sej!!
När jag läser igenom ser jag att de tre Xen ej fått nån förklaring det är äppelträd,och Uet efter det är parkering omgärdad av blandade blommor.