De har stått inomhus i rumstemp annars. Ja de har stått svalare på nätterna, typ 15 grader. Jag har de sista 3 dagarna haft dem på inglasad altan på dagarna i söderläge så de har då stått varmt där, men glömde de sista natten tyvärr.
Valnötens blad ser jag nu när jag är hemma är helt bruna & ihoprullade. Hade just börjat få nya blad så de var ff små. Men på de ser man ju att de fått sig en rejäl törn. Hur stor är chansen, el finns det en chans, att den kan ta sig? Så himla tråkigt om jag får börja om. Den var ju 2 år från frö så det är trist.
Mullbären har jag kämpat i 3 år med att försöka få att slå rot men misslyckats hela tiden, med säkert 60 sticklingar. 2st hade nu börjat växa precis men de glömdes ute. Dessa blad är nu skrynkligare, men inte helt ruttna än iaf. Betydligt hängigare med. Har ingen aning om de fått rötter än men känns som det var på G då de ändå växt ut 5cm långa skott, flera stycken på varje stickling. Kan den ff ta sig tro?
De stod i krukor på den inglasade altanen. Vet inte vad tempen i GBG var natten till idag men minst -5 tror jag.
Jag är riktigt bedrövad faktiskt. Skittrist. Har även haft en kass vinter i övrigt där flera växter dött så extra trist nu. Håller på att renovera så växterna har fått ta stryk & det var en lång & sen renovering som medörde att jag somnade & glömde.
|