Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hur bryter jag rådjurens vanor?
          Ålgryte
          Inlägg 15-04-2013, 23:12
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 597
          Medlem nr: 16 230

I min fritidsträdgård passar rådjuren på att vila sig. Där är oftast tyst och stilla med gott om plats och tid att mumsa på MINA växter ranting.gif
          Jag har försökt / försöker med olika medel att få bort dem men lyckas dåligt och de är inte heller det minsta rädda för människor i villaområdet !

Kan jag placera käppar el täckta pallkragar för att förhindra att de vilar på mossmattan?

All spillning de lämnat efter sig - kan jag mylla ner den eller måste den bort?

Jag blir glad för alla tips för att bryta djurens vanor. Stängsel är dock inte möjligt annat än tillfälligt.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Ålgryte
          Inlägg 16-04-2013, 19:30
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 597
          Medlem nr: 16 230

Tack för alla tips!

Jag ska be grannen låta sin hund vattna min mossmatta ngn gång i månaden crazy.gif

Stora bollar av otvättad ull har jag satt upp lite varstans och hoppas att det ska hjälpa. Har även stuckit ner pinnar med rådör för att skydda tulpanerna...

Men hur gör jag med rådjursspillningen som finns ÖVERALLT ?!!! Kan jag dölja den med ny jord eller känner rådjuren lukten iaf ?
          Under vintern har de legat på snön och vilat sig och "det som göms i snö...." så nu syns det tydligt att de har haft hela min trädgård som sitt revir !!!

Staket har jag förstått måste vara hööögt för att de inte ska ta sig över men jag ska prova att spänna vita band på olika höjder också.

Något mer jag kan tänka på?

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 14-08-2025, 01:22

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon