CITAT (Kajsa @ 18-04-2013, 10:51)

Plater, du gillar Austinrosor förstår jag, ja dom är så fina, ska ha mina Lady of Shalott vid dammen där vi nu alltid sitter och fikar, maken gillar den där gul/oranga färgen, ja även jag.
Tittade på min Austin/Crocus rose igår och den har inte frusit mycket, växer skyddat i söder men ändå....
Ja jag gjorde misstaget förra året att beställa hem Austins katalog, lägg en lång vinter på det så har du en plånbokskatastrof in the making

Jag har aldrig varit särskilt förtjust i orange förrän nu, nu älskar jag färgen! Till påsk köpte jag massor av orange tulpaner och drömde mig bort till när Emma Hamilton blommar. Och rosor ska ju dofta, där tycker jag Austin är väldigt duktiga. De rosor som jag listade ovan ingår alla i Austins doftpaket, och ska tillhöra deras mest doftande sorter. Vi får se hur det blir i verkligheten om några månader!
Snart hoppas jag på paket från Flora Linnea också med två Alchymist, en Blush Rambler samt ett par klematis, men just nu är jag glad att jag får lite paus för ryggen