Detta ska ju vara en gladtråd, men vet inte var jag ska börja ..... har så mix-max känslor när jag kollade min post och satte mig vid datorn.....
Jag har haft en underbar vecka i England och fåt med mig massor av goda saker samt nya vänner. Vi var från hela världen där, de som rest längst kom från Australien.
Att få ha denna förmånen att få umgås med dessa kärleksfulla personer vilka bär ljuset vidare till sitt och tiden som vi hade tillsammans där gav så mycket att tänka på.
Att se/läsa i en del trådar nu här gör mig så betryckt och ledsen för att man inte ta vara på det goda man kan dela med sig till andra, men vet också att livet är inte så enkelt, det finns alldeles många som vill förgöra sina medmänniskor.
Det svenska kynnet/avudsjukan/missnöjet brukar man tas upp av en del lärare och mellan oss elever och många som kommer från andra länder säger rakt ut att ni har det gott men inser det inte utan ger er på varandra både irl och olika forum gm anonymitetens skydd, men det skyddet är så lätt att genomskåda...
Jag blev så glad att de hade ändrat rummet åt mig pga min rygg och fick en vacker en-suite room för mig själv.
Jag blev även glad när syrran hade meilat till min make om sitt 3:e barnbarn. Hon föddes under tiden jag var inte hemma. Det blev en ljuspunkt i hennes liv.
Jag kommer att träffa dom till våren .....
Ock till sist --- dottern kommer snart hit till oss en sväng........