CITAT (kerstin z5-6 @ 23-04-2013, 20:00)

Du får ta en bit i taget Silos! Och gör inte rabatten för smal , jag har grävt om min första rabatt -jag vet inte hur många ggr .. o utökat bredden

Tänkte på detta igår medans jag grävde att jag kanske skulle göra de något bredare!
Det är sååå roligt att gräva och roligt att folk börjar att prata med mig när de går förbi.Igår sa en man att han skulle komma förbi då och då för att se hur det utvecklas.
CITAT (Peztis @ 21-04-2013, 11:42)

Det blir säkert jättebra med hästgödslet, lägg det i botten av rabatten eftersom det troligen inte är brunnet ännu.
Grattis till rabatten!
Tack snälla!Bra att du skrev det om att hästgödslet inte kanske är brunnet än,annars hade jag ju blandat den med jorden!
CITAT (kerstin z5-6 @ 21-04-2013, 12:40)

Du är kanske jättebra på direktsådd? Själv är jag usel på att lämna kvar de fina anuellerna och rensa bort ogräset som kommer upp i och runt dem när de är jättesmå plantor. Därför brukar jag förså i tex plastbyttor med hål i botten , glest i vanlig jord. Låta dem växa till sig lite och sen plantera ut dem där jag vill ha dem .
Täcka med fiberduk ett tag till de ha etablerat sig bra:)
Försådden går ju bra att starta med tidigt och ha ute på en balkong tex

Det brukar gå bra,men jag skulle så gärna så redan inomhus men jag har tyvärr inte plats!
CITAT (hattstugan @ 23-04-2013, 22:52)

Vad härligt Silos! Kommer att bli mycket finare med dina blommor där än ett fult staket!
Tänk på att dra upp Solrosorna inne! Annars tar fåglarna fröerna! Har försökt att direkt så men se det går inte!
Vill du ha typ Blomsteräng köp Sommarblandning!
Jag som inte har plats för att så inomhus....men som Kerstin skrev,kan jag så i byttor på balkongen och när kan jag i såna fall sätta ut solrosorna?