Det finns numera många utbildade personer vilka är duktiga att "rensa i bagaget", tyvärr alldeles få av dem innom sjukvården, men de har själv fått gå igenom det och har fått gedigen utblidning och inget "hum-hum", det bör man undvika.
När man hamnar i en kris så är det inte alltid så enkelt att nå personen just då, men kanske kan det ge en tanke åt personen, särskilt om det bara blir sämre.
Vi har en egen läkningsförmåga som vi inte ta fram i tid, men vet man med sig att man har sådant sinne att den kan åka på sina egna vägar, så är det bra att iaktta och se till att det inte blir sämre utan söker för det.
Hjälpen då? Vad det månne bli, är ju beroende var man söker det och vilken mottagning man får.....
Själv är jag ingen "pillermänniska" utan har mina ventiler och vänner som kan hjälpa till, men det var nu i vintras som mitt sinne sjönk ner av allt som hände och innan dess -96 då min far gick bort.
Småsvajsing i sinnet har man lite till mans under dagens gång, men helt normalt......ingen kan gå rakt på den linjen om man är levande .........
Redigerat av Ugglemormor: 27-04-2013, 10:24