CITAT (Bengalow @ 29-04-2013, 21:42)

Då är vi eniga! Skriver du under på följande budskap?
Carl Bildt! Dra dig ur detta löjliga med Arktiska Rådet! Du har inte där att göra (om det nu inte är för ersättningen, förstås!), eftersom du inte kan föra ett ordförandeskap till ett vettigt beslut!
Beträffande lösningsmedel så har du halkat allt för långt ut, malarmastar! Jag har aldrig påstått det du lägger i min mun, varken om din hälsa eller förstånd - där feltolkar du enligt egna tankar på problemet.
Vad beträffar Alvesta, så var det ironi, men det förstod du väl?
nej,vi är inte eniga. jag är inte ute efter carl bildt,han är en utmärkt representant för sverige,en av våra mest meriterade politiker i dagsläget.ett ordförandeskap betyder inte att du kan sätta agendan.då begriper du inget om politik vilket i och för sig brukar synas i dina svar.
men man kan ifrågasätta meningen med arktiska rådet.
håller med vad gnon skriver i sitt inlägg,väst har ett miljötänk,ryssland skiter i det men alla gillar olja och oljan vinner.likaså ökar olje(bensin) förbrukningen i framförallt asien,där miljöpolitiken i stort saknas.
samtidigt som vi nu når peak oil (eller kanske passerat) ökar efterfrågan på olja i världen då många stora länder nu går in i industrialismen som vi lämnat.
det är givetvis viktigt att miljöfrågorna står högt på dagordningen men då de flesta länder i världen inte prioriterar det utan koncentrerar sig på att folk skall ha möjlighet till en utveckling mot vår standard hjälper det föga att vi skall investera miljardbelopp på alternativa lösningar när de tar enkla vägen o övertar vårt oljeberoende.
jo,nog förstod jag ironin om alvesta men det var en chans att påpeka sveriges urusla prioriteringar.
nedläggningen av vårt försvar kommer att få framtida konsekvenser,ett NATO medlemskap rycker närmare och kan bli nödvändigt.prioriteringen av svenskt egentillverkat flyg har kostat ofantliga resurser som leder fram till att försvaret i stort gjort sig av med resten.vi saknar i stort moderna vapensystem,vi har inget luftförsvar,vi har bara ett antal gripenplan och några u-båtar kvar,flottan är föråldrad och infanteriet nedlagt förutom några utlandstrupper.1 vecka sa ÖB,snarare 24 timmar vid ett kraftigt angrepp.
det är dyrt att subventionera egen industri. ulf