CITAT (Gita @ 18-05-2013, 17:18)

Ursäkta mig, men ibland får du mig att undra om det överhuvudtaget finns något som du tycker är intressant eller bara roligt. Vet du vad, lite lättsinne då och då skadar inte.
För övrigt om det nu är så att vi vill ha en avgiftsfinansierad public service-tv så skall man naturligtvis försöka att få in avgifterna, eller hur? Det är väl inget du kan ställa mot en viss programtyp?.
Personligen har jag inte haft tid att följa det hela så jättenoga men visst är det lite kul och vi är faktiskt ett gäng som skall titta ikväll
Gita
Så bara för att man inte tycker som du så tycker man inte något är intressant och roligt? Du har väldigt lätt för att döma andra du trots att du inte har en susning om hur andra är. Jag lägger mig inte i vilka intressen du har och om du vill vara lättsinnig eller inte, så det vore bra om du fortsättningsvis avhåller dig ifrån att komma med såna där dumma kommentarer och råd om/till mig. Skilj på sak och person alltså!
Nu tycker ju inte jag att vi ska ha en avgiftsfinansierad public service-tv utan antingen ska Svt:s kostnader betalas av skattemedel eller så får det bli reklamkanaler. Det pågår rena trakasserier från Radiotjänst sida mot många som inte ens har en TV . Dessutom finns det ingen som helst rättvisa med avgifterna. Varför ska t.ex. ett 10 personers hushåll med tv-apparater i varenda rum betala samma avgift som en ensam pensionär som bara har en gammal dator för att kunna betala sina räkningar. Har man dessutom mobilt bredband går det inte att se TV-program överallt eftersom täckningen är så dålig. Jag vet många som valt bort TV:n eftersom dom man inte har råd att betala över 2000/år.
ESC kunde gott sändas i en reklamkanal, tror inte det hade varit svårt att få sponsorer heller så visst kan man väl få tycka att det läggs för mycket licenspengar på vissa program medan det gnälls över att dom inte har råd med andra.