Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Bild på glupsk larv i päronträd
          hellboyofsweden
          Inlägg 19-05-2013, 15:14
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 20
          Medlem nr: 78 191

Äntligen har jag tagit tag i päronträdet, och efter beskärningen så börjar det bli riktigt vackert. Har pysslat om det och grävt bort gräsmatta, myllat ner kogödsel och varit allmänt omtänksam. Nu noterade jag ganska mycket myror i jorden och avslöjade en stadig trafik upp & ner. Efter inspektion så är det nog dags att göra något. Hittade ett litet avlångt avskum (ca 3 mm lång) som satt och kalasade på ett löv. Antar att hela hans släkt, vänner och bekanta också gömmer sig i trädet :-(. Tog ett foto på den rackaren. Är det någon som vet vad det är, och hur man får bort det? Tacksam för svar! / Joakim
          Bifogad fil  image.jpg ( 204k ) Antal nedladdningar: 53

Redigerat av hellboyofsweden: 19-05-2013, 15:20

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          hellboyofsweden
          Inlägg 19-05-2013, 21:23
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 20
          Medlem nr: 78 191

Hmm... Mitt nyväckta intresse för trädgård gör att jag inte har en aning. Men tidigare genom åren då jag låtit det växa ganska fritt, så har det blivit sådana här fula hål på bladen, och vem som gör dem är ju ganska tydligt på bilden ovan. Som om man lagt av ett par skott med ett hagelgevär, och det är kanske inte så vackert. Även en viss förekomst av bruna till svarta fläckar, och även en del blad med svarta kanter. Kommer även ihåg att jag tidigare sett små roströda "pryttlar" som jag trott vara ägg eller nåt. Känner på mig att det är något skumt och kastade mig ut nu ikväll med ficklampa, och oh Yes. Nu fick min kamera jobba igen. Dessa kan man hitta på bladen och då alltid på baksidan. Va fasen är detta då?
          Bifogad fil  image.jpg ( 138.32k ) Antal nedladdningar: 53

Redigerat av hellboyofsweden: 19-05-2013, 21:24

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-08-2025, 08:40

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon