CITAT (michel021 @ 19-05-2013, 18:34)

Tack för svaret.
Jag har tidigare kört med BioBact men den tog slut och så var jag på ica o dom hade Ica eco växtnäring. Jag köpte en liten flaska. Vet du om den är bra?
Dom hade kampanjpris på Algomin(den var dubbelt så billig) men ändå tog jag ica för det stod inte eco på algomin. Jag vill inte ha några kemikalier i mina grönsaker men nu har jag hört att algomin är bra så det kanske var dumt.
Får grönsakerna annan smak av näringen? Jag har för mig att min sallad blev äcklig förra året om den fick för mycket näring. Det är året är jag väldigt snål med näringen. Har bara vattnat stora plantorna med näring 2ggr. Det står att man ska göra det varje vecka.
Kan man ta vanlig grus/sand utifrån och tvätta den och lägga i jorden eller ska det vara någon speciell?
Jag tror inte det spelar någon större roll vilken näring du väljer, och du behöver absolut inte ge näring varje vecka. Jag brukar vänta tills jag märker att växterna inte växer så snabbt som när de var nyplanterade. Angående smak så har jag inte märkt någon skillnad.
Du kan ta vilket sand och grus som helst så länge den inte legat vid någon väg eller något annat ställe där det kan komma kemikalier på den. Man behöver inte tvätta sanden/gruset.
Nu kanske du inte ens behöver blanda i grus.