Att journalister mörklägger är ju kända men jag tycker när dom vrider och vänder allt orecis som det passar dom och det som ger bästa rubrik, ja då ilsknar jag till.
Men varför skall man inte kunna diskutera invandringspolitik? Jag tycker det vore bra för att det skall bli så bra som möjligt.
I lördags (eller kanska söndags) var det en artikel i vår dagstidning (Göteborgs Posten) av en kvinnlig reporter.
Hon kom hit som barn med sin ensamstående mamma. Hon beskrev hur om kämpade osv
Hon frågade om hon också skulle kasta sten eller sätter eld på bilar, skolor, dagisar osv, nej sa hon hon kämpade. Hon gick i skolan, läste och tog vara på varenda en chans man får. Och ja sa hon, vi får chanser.
Hon tyckte också att det vore bra om alle Journalister och och alle som "vet hur det är och vad som är fel" skulle vara tyst och fråga dom som lever detta livet.
Hon sa att alla får chanser men det är bara vissa som tar vara på dom. Det är enklare att klaga.
Läste förut i GP att en kvinna i nästa stadsdel blev misshandlat för hon ringde till polisen när det var skjutning där.
Men en del där tycker att dom härkar över hela stadsdelen. Polisen skall inte visa sig dör för dom stör bara och provocerar när dom går genom området.
Men nu svävade jag iväg lite.....
Den artikel i tidningen som den unge kvinnan skrev var görbra......
Elisabeth
|