CITAT (Ewa L @ 21-05-2013, 18:18)

Det är min favorit också. Dels därför att den är "säker". Självfertil, vilket är viktigt om man inte själv har fler träd, eller inga finns i omgivningen.
Dels gillar jag smaken. Men kartgallring behövs för att få stora, fina frukter. (Även om min granne fullständigt struntar i det och jag äter dem ändå.)
Jag har planterat Viktoria på 6 av de hus jag ägt. Men bott som längst 10 år på ett ställe = hann få smaka rejält. De övriga husen har jag bott max 3 år.
2010 planterade jag vad som skulle bli mitt sista Viktoria, därför att detta är mitt sista hus!! Och som ni kunnat läsa i en anna tråd har mitt träd gått hädan i vinter.
Endast massor av rotskott...
Jo, jag har läst det. Det är tråkigt när planteringar inte tar sig. Framförallt om man väntar länge innan det skiter sig. Hur vet du att det är ditt sista hus om du har flyttat så många gånger?
Hade jag varit du så hade jag nästan satt något nytt träd direkt så slipper du sörja så mycket, då vet du ju att det är ett nytt träd på gång och nu är ju bra tid för en utplantering. Jag satte ett körsbärsträd vid den här tiden förra året, i år kommer de första bären.