CITAT (Motti @ 04-06-2013, 23:32)

Har en Svägerska som just blivit utförsäkrad som jobbat som frisör i många år och har ganska allvarlig Diabetes !hennes läkare skrev till sjukassan efter att hon opererat en svårt inflamerad axel och sa att det fanns inte en chans att hon kunde jobba som frisör på ett år ,sjukassan körde över överläkarens beslut och utförsäkrade henne vilket bidrog till att hon blev tvingad att sälja sin Frisörsalong ,Nu har hon varken jobb eller försäkringskassa !som tur är så har ju min svåger och min man firma ihop så de klarar sig bra ändå .Men så ska det ta mig fan inte få gå till oavset ! Har man jobbat ett helt liv utan att ligga någon till last så ska rätt vara rätt

Jag vet precis hur det är. I 11 månader var jag utförsäkrad. Förlorade 6000 kr netto per månad. Dessutom fortsatte jag att förlora samma summa i ytterligare 8 månader när jag blivit införsäkrad igen fram till min friskskrivning efter operationen. Dessutom visade det sig att jag endast hade 60a-kassedagar kvar. De hade gått under utförsäkringen.
Men nu har jag fått världens bästa jobb så det löser sig ändå, men alla har inte samma tur.
Alliansen har verkligen sett till att rusta ner trygghetssystemen i Sverige. Människor börjar äntligen inse hur illa det är, effekterna börjar bli så stora att man inte längre kan skylla på "enskilda fall".
Detta tillsammans med vinsterna i välfärden kommer att bli alliansens fall.
"Vanligt folk" som röstat på alliansen börjar också drabbas, trots mer pengar i plånboken. När man får vänta två månader på en enkel vårdcentral tid inser man att nåt är väldigt snett i samhället.
Men trots det kan det hända att folk går på alliansens valfläsk.