CITAT (Motti @ 06-06-2013, 23:05)

Vi har en valp som nu är 12 veckor och vi har fostrat henne bra i det grundlägande ,det svåraste jobbet är att lära henne att inte bita i allt och alla då vi ha barnbarn i fyraårsåldern .Men problemet är att alla som kommer hit låter henne bita i dom deras kläder skor trädgårdshandskar mm.Jag tycker de saboterar vår fostran av vår valp .Jag påpekar hela tiden att vi vill ha bort tuggandet och bitandet för våra 4 åriga barnbarns skull men ingen respektera våra önskningar

Vi som hundägare lider inte av det men däremot vår valp har ju problem med att fatta vad som gäller från ena dagen till den andra ! Till er som besöker vänner som ha valp !respektera ägarnas uppfostran .
Jag tar för givet att hundägaren berättar för mig hur de vill jag ska leka med/behandla deras valp. Alla är ju inte så vana vid hundar och har inte kunskap om vad som är bäst för den lilla valpen i det långa loppet.
Lycka till med voffsingen förresten! Du har ingen bild på sötnosen? Valpar och kattungar är ju bland det goaste som finns