Vad fin önskebrunn du har! Är tanken att fiskarna ska vara i den året runt eller tar du upp dem?
Jag har själv knappt sovit i natt. Hela dagen igår satt jag och googlade på KOI och det känns som jag fått en egen delfin. Jag är helt överlycklig! När jag blundade kom bara alla dessa bilder och information upp i mitt huvud och jag fick lust att gå ut till dammen och titta på min guldklimp igen.
Jag oroar mig dock för hur jag ska göra? Ska Kungen fortsätta leva i min enkla damm och sova i gyttjan under vintern? Har hans barndom som guldfisk härdat honom? Ska jag bygga större damm? Borde jag skaffa en doppvärmare som håller dammen varmare under vintern? Ska jag köpa ett akvarium och ta upp fiskarna på vintern? Hur länge får han plats i dammen? Idag är han 20+ cm typ. Fungerar det med min dammpump Bioclear uv 5000 eller borde jag tänka på en stor koi-anpassad pump? Vill han ha en fru? (eller är det en tjej så hon behöver en man?) Idag lever Kungen med fem guldfiskar.
Nu förstår jag även varför jag aldrig får yngel som alla andra. De blir förmodligen fin fin mat till Kungen hehe.
--------------------
|