CITAT (*Stintan* @ 11-07-2013, 08:55)

Det hade du inte alls behövt göra. Hur svårt kan det vara att formulera sitt svar så man ser vad det syftar på utan att dra ut meningarna?
Du hade i alla fall kunnat använda en betydligt mer avvikande färg samt att du borde ha börjat dina svar på ny rad efter mina meningar och inte som du gjorde lägga dina svar mitt i mina meningar som löpande text.
Nu till det du svarade:
"Man får se till att inte riskera att korsa in GMO-grödan med de gammaldags sorterna, precis som man alltid måste se till att inte korsa in andra sorter av grödan i de gamla sorterna. Varför skulle man inte kunna använda egenproducerat utsäde bara för det finns GMO grödor?
Fel!, Det finns exempel på vad Monsanto ställt till med med sina GMO grödor. Monsanto och GMO tekniken är inte samma sak.
Ja det är så jag gör, men jag skulle gärna minska ner mitt köttintag, men det skulle inte gå utan att äta mer fisk."
Hur ska man kunna se till det? Man kan ju knappast veta vad grannarna odlar.
Om GMO blir vanligt förekommande finns ju inga garantier för att mitt egenproducerade utsäde inte blir "GMO-smittat".
Vad är fel? Du kan väl ändå inte påstå att Monsanto inte har intressen i GMO?
Varför skulle det inte gå att minska på köttet utan att äta mer fisk? Hört talas om Omega3-kapslar?
Ja du smaken är som baken.
Hur ser man till att inte korsa in andra sorter av samma gröda i gamla kultur sorter när det gäller annat än GMO?
Finns det garantier för att ditt utsäde inte har massa gener från andra förädlade sorter av samma gröda när det inte gäller GMO?
Jag tror du får läsa om mitt inlägg, jag har aldrig påstått något sådant! Jag poängterade bara att Monsantos agerande med sina GMO-grödor är en helt annan fråga än GMO-teknikens vara eller icke vara.
OT, men om du vet någon MSC märkt Omega3-kapsel så är jag jättetacksam.