Om du gillar grillat så föreslår jag Halloumi- eller Grilloumi-ost. Har för mig att det finns både som naturell och smaksatt.
Leta efter recept på nätet , finns en del olika . Lite grönsaker till och ev något bröd är gott.
Vanlig grekisk sallad kan vara ett kallt alternativ nu på sommaren .
Finns ju också färdig frusen veg-mat. Kolla i frysdisken efter t ex mat av Quorn eller sojaprotein . Finns Quornburgare , sojakorv, färs av Quorn eller soja mm mm.
Pajer kan man ju göra själv , ett pajskal och så en fyllning av t ex ägg , vegetarisk färs , fetaost , färsk basilika, salt och peppar. Smaksätt med vad du gillar , våran son som är vegetarian gör en sådan pajvariant och smaksätter fyllningen med lite tomatpuré.
En sådan paj har vi bjudit även icke-vegetarianer på och de har uppskattat den mycket.
Pajskalet kan bestå av färdig smördeg om man inte är så bra på pajdeg.
Har haft samma tankar själv faktiskt , har svårt att äta överhuvudtaget och då kanske det smakar med lite annan mat.
Lycka till !
Gör ett tillägg för jag såg att någon skrev om Keso i ett recept. Tidvis har jag ätit Keso som risgrynsgröt till frukost. Har bara på lite kanel coh så mjölk. Riktigt gott faktiskt. Man kan ju äta det som ett mellanmäl också .
Redigerat av mamamaggan: 17-07-2013, 19:00
--------------------
Mälardalen zon 2 - 3
Att känna skuld är att vara human
|