CITAT (*Stintan* @ 20-07-2013, 11:41)

Mig veterligt finns det inget gulligt och ulligt tamdjur som inte behöver daglig tillsyn och skötsel. Ansvar för djur man skaffar har man 24/7 inte tre dagar i veckan så för mig låter det obegripligt att ni ens funderar på att skaffa något i dagsläget. (Säger jag utan att veta hur gamla barnen är men den enda vettiga i detta verkar vara mamman som bromsar). Det finns mjukisdjur på IKEA annars.
Tja inte har jag föreslagit hund eller katt i alla fall, men det är ju intressant att se att det finns forumtroll här också..
"Nej tyvärr" räcker ju utmärkt att säga. Att säga att mamman är vettig som bromsar är nog lite magstarkt när jag snarare varit orolig för att husdjuren löpt risk att dö knall och fall med henne i huset. Inte har hon märkt när en akvariumtermostat gått sönder. Det var 34 grader C i akvariet när jag kom hem, firrarna var inte så pigga..
En annan gång så tyckte hon att hon behövde uttaget till något annat och satte aldrig in elprylarna till de 3 akvarierna i något annat uttag. Och nej UPS låg inte i budgeten. Efter tillräcklig många incidenter sålde jag akvarierna..
Husdjuren har det bättre om hon inte är i huset kan jag lova.
Och visst finns det husdjur som klarar sig bra några dagar, och tillsyn finns, men det är en sak att be att bara "titta så allt är ok" mot att be "by ut ströet, byt maten osv osv...
-Eller?