Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Husdjur?, En liten "välkommen" göst
          Bengalow
          Inlägg 06-07-2013, 21:42
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

Jag satt vid datan och läste nyheter, när hunden började skälla frenetiskt. Jag tittade på honom, där han stod i dörröppningen, och hörde samtidigt en duns mot fönstret. Jisses! En liten skatunge hade promenerat in från altanen, fortsatt 4-5 meter in i vardagsrummet och vikit av i korridoren ungefär lika långt, passerade rummet där Ouzo vilade med öppna ögon..och sedan exploderade allt! När Ouzo skällde fick den panik, och ville naturligtvis undkomma. Men Glaset var i vägen! Den flaxade och skrek och försökte komma ut av sig själv. Nåväl, den blev milt omhändertagen och släppt i det fria. Vi bara hoppas att den har lärt sig något av sina eskapader - att inte inkräkta i människoboningar t.ex. Jag fick ju torka upp spillningen som han/hon släppt i sin panik över att inte kunna fly undan, och Anita har fortfarande bitmärken av den vassa näbben!.
          En skön historia, som slutade bra. Jag tycker att skator är häftiga - Nordens påfåglar...
          Är det någon som har något liknande att förtälja?

Redigerat av Bengalow: 06-07-2013, 21:45

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Motti
          Inlägg 05-08-2013, 23:39
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Sådant där händer här hela tiden hos oss på landet :)vet inte hur många småfåglar jag har tagit hand om som flugit in i fönstrerna och i vårt växthus smile.gifär så underbart att kunna hjälpa ett litet liv att krya på sig smile.gif har haft en del i tvättstugan på övernattning Vi har en Padda här som kommer fam sent på kvällen och har så gjort i flera år ,vet inte om det är samma Padda eller om det är avkomma ? men jag älskar vår Padda !Skattorna har jag svårt för för de skränar så jäkligt !men jag älskar vår Håkan Kråka och hans familj som har funnits här lika länge som vi det vill säga sedan 2002.Och så har vi vår moppsiga Hackspet som skriker så blodet isar wink.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-08-2025, 07:38

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon