Jag är så less på att göra samma fel, år efter år, genom att plantera ettårsblommor som jag måste sköta om konstant under sommarsäsongen!
Jag sår eller köper petunior (jag tycker de är ju så fina!) tidig vår och visst håller de sig fina så länge jag är där och plockar gamla blommor och det inte är regn för då blir de ju så smetiga och fula.
Fick tips om att jag kunde så/köpa heliotrop på grund av färg och doft. Jag sådde och fick mängder men någon god doft känner jag då inte, dessutom har bladen blivit angripna av någon illvillig typ som gillar att käka på dem samt att de är ju så HÖGA - 50 cm, och jag som har planterat dem i blomlådor utanför köksfönstren...
Pelargonier har jag haft men de känns så "tantiga"...
Jag önskar (en utopi kanske?); - blommor som jag inte behöver "noppa" under säsongen, ja, åtminstone inte stup i kvarten. - blommor som tål regn. - blommor som håller säsongen ut då jag inte är intresserad av att byta växter under säsongen. - vill ha både låga samt höga och även hängande. Detta för att jag vill ha till krukor framför entrén, lådor under fönstren samt krukor på altan. - färger; vitt, blåa nyanser, rosa nyanser, gult är bannlyst. - jag bor i zon 5.
Finns det något för mig?
|