Hej,
Det verkar som om prisbilden på Linné är över vad vi tänker lägga på själva huset i sig (det tillkommer ju en del i form av automatvattning, värme och ljus...för att inte tala om alla andra tillbehör man tycker är "viktiga" när man får tag i en katalog...).
Troligtvis blir det ett Juliana runt 10 kvm istället och där kan man ju utöka med så många fönster som får plats utan att priset springer iväg så där i hästväg. Bra!
Då platsen vi funderar placera växthuset på inte är vågrät idag skall vi fylla upp och samtidigt gjuta en grund som vi tänkte markisolera på vettigt sätt. På din beskrivning om sidohöjd slår det mig att jag kan ju med lätthet mura upp grunden låt säga 30-40 cm vilket samtidigt innebär att jag får en högre sidohöjd, låt vara för att jag får en hög tröskel som hindrar mig att köra in med skottkärra, men det kan jag leva med. Förresten - är det vettigt att fundera på att sänka dörren i ett köpt växthus för att slippa tröskelhöjden i detta läget - eller raserar man hela konstruktionen då?
3000 plantor i ett växthus - imponerande!!
--------------------
Hälsar
"Trädgårdsmannen"
|