CITAT (Motti @ 10-08-2013, 01:42)

Kvinnor som spelar fotboll och ishockey tål jag inte att titta på bara !urfånigt .Det är en ren mansport enligt min mening sen får ni tycka vad ni vill .Vad i all sin da ska fruntimmer vara med i allt när de inte fixar det ?Golf Bowling osv är okej för fruntimer att delta i men inte fotboll och hockey :(Lika så Boxning vad sjutton har fruntimmer där att göra ? Kan inte kvinnor få bara vara kvinnor ?
Kvinnor är väl kvinnor oavsett vad de gör för något? Könet sitter för f*n inte i en aktivitet. Spelar jag fotboll så blir jag inte mindre kvinna för det. Meckar jag med bilar så blir jag inte mindre kvinna för det. Jag kommer alltid vara en kvinna oavsett vad jag sysslar med. Jag har en kvinnlig kropp med bröst och snippa. DÄR är min kvinnlighet. Så enkelt är det. Det finns inte "kvinnliga" aktiviteter och "manliga" aktiviteter. Det finns AKTIVITETER. Fotboll, ishockey, matlagning osv är alla saker som ALLA kan göra (och bör få intressera sig för utan att någon ska skrika "MEN NEJ, DET ÄR INTE KVINNLIGT ATT SPELA FOTBOLL!").
Ibland undrar jag om du ens är på riktigt. Motti, du har en väldigt, väldigt unken kvinnosyn.
Återigen är det väl helt meningslöst att försöka förklara men jag blir så oerhört provocerad.