CITAT (Rebecca @ 10-08-2013, 10:18)

Kvinnor är väl kvinnor oavsett vad de gör för något? Könet sitter för f*n inte i en aktivitet. Spelar jag fotboll så blir jag inte mindre kvinna för det. Meckar jag med bilar så blir jag inte mindre kvinna för det. Jag kommer alltid vara en kvinna oavsett vad jag sysslar med. Jag har en kvinnlig kropp med bröst och snippa. DÄR är min kvinnlighet. Så enkelt är det. Det finns inte "kvinnliga" aktiviteter och "manliga" aktiviteter. Det finns AKTIVITETER. Fotboll, ishockey, matlagning osv är alla saker som ALLA kan göra (och bör få intressera sig för utan att någon ska skrika "MEN NEJ, DET ÄR INTE KVINNLIGT ATT SPELA FOTBOLL!").
Ibland undrar jag om du ens är på riktigt. Motti, du har en väldigt, väldigt unken kvinnosyn.
Återigen är det väl helt meningslöst att försöka förklara men jag blir så oerhört provocerad.
Låt var och en få vara en individ ! Alla kvinnor har inte samma intressen precis som inte män heller har det. Det finns t o m män som inte idrottar eller mekar med bilar.
Stjärnkockar är ofta män , är de då omanliga ? Manligheten eller kvinnligheten ligger inte i vad en person gör utan i vilka de är som personer. Och förresten , måste vi dela in allting i kvinnligt och manligt ?
Det är så dumt och inskränkt så man nästan spyr ! Försök att se individer , svårt kanske om man inte har den förmågan , den kräver en del tankearbete .
Har länge haft , och redovisat min tro , att det är något som inte stämmer . Finns det i dag verkliga människor med sådana åsikter ?