CITAT (Hasse_h @ 14-08-2013, 15:17)

Alltså... nu vet inte jag omständigheterna i detta fallet, men det är ju så att varje gång en inloggning sker på facebook från en ny dator, telefon, annan webläsare osv, så kommer ett mail inom några minuter som ser ut t.ex. så här:
Hej NNNN,
Vi har upptäckt en inloggning på ditt konto från en ny enhet som kallas "Firefox på Windows" den den 27 juli 2013 kl. 13:38. Enheten har lagts till i ditt konto.
Operativsystem: Windows 7
Webbläsare: Firefox
Plats: XXXXXX, O, SE (IP=nnn.nnn.nnn.nnn)
Obs! Platsangivelsen baseras på internetleverantörens information.
Om det var du som loggade in ber vi dig att bortse från det här meddelandet.
Om det inte var du, ber vi dig att säkra ditt konto eftersom någon annan kan ha skaffat sig åtkomst till det.
Vänliga hälsningar,
Facebooks säkerhetsteam
Inget att oroa sig för om man vet med sig att man nyligen loggat in på något annat sätt än man brukar.
Det där låter som en mycket trolig förklaring och verkar ju stämma in på de beskrivningar Motti ger av mailet hon har fått. T ex det här:
CITAT (Motti @ 01-08-2013, 21:14)

Därför att jag fick ett medelande från Facebookteamet att min facebook sida har blivit hackad ! It kunnig granne kommer hit i morgon och ska hjälpa mig .Fick IP numret av facebok .Annars tar jag hit min mans brorson som är IT ingenjör .Tycker det är så lågt att hacka andras liv på facebook .Kan i alla fall inte vara någon frisk människa .
CITAT (Motti @ 01-08-2013, 22:37)

Jag fick ett IP numer men jag ska gå in i morgon och läsa lite närmare och jag ska få hjälp i morgon av en granne ,kan vara mitt IP numer också men i all jäkla röra så blir man förbannad så jag ska tagga ner och kolla lite närmare i morgon.Men varför skulle jag få mitt eget IP ?
Om man läser den här tråden klarnar det ytterligare:
http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=121769 Där visar det sig att det både har loggats in från annan dator och senare gjorts, vad jag förstod, både misslyckade och lyckade försök med annan webbläsare. Mailet som Motti fått är med största sannolikhet ett sådant du citerar hasse_h.
Varför hon sedan helt plötsligt blandar in Odla och slänger anklagelser omkring sig att det skulle vara någon härifrån kan man ju fråga sig. Men, det gitter jag nog inte. Personligen tror jag, som sagt, att det handlar om PICNIC el dyl!
Redigerat av Kryddan03: 14-08-2013, 17:41