CITAT (Peztis @ 15-08-2013, 17:40)

I rabatterna kan du strö ut kaffesump, det gillade i alla fall inte vår katt och lät bli de ställen jag hällde ut det på. Har du någon kaffeapparat på jobbet så du kan få tag i större mängder? Du kan ju även fråga om det finns något fik i närheten.
I gräsmatta och grusgång är det ju värre... Är du säker på att det är en katt så att det inte är en igelkott eller liknande? Katter brukar normalt gräva ned men om det är revirkrig så skulle det kunna vara så att de inte gör det.
Jo, kaffesump har jag läst om, men eftersom den verkligen bajsar överallt och vi har en tomt på 1000 kvadrat så är det svårt att täcka in hela området. Men jag kan ju testa det på känsliga områden, typ grönsakslandet och sandlådan.
Det är svårt att säga, jag har kommit på katten två gånger, men just denna katt är skygg av sig så den kommer inte i närheten när vi är hemma. Grannen hade sett en räv häromdagen, så det skulle ju kunna vara räv också förstås. Får ta och googla lite bajsbilder. Men jo, det finns ett antal katter i krokarna, grannen har t.ex. två st.