CITAT (Bengalow @ 15-08-2013, 21:11)

Hur vet du, att katter håller efter skadedjur (då tänker du förstås på möss och råttor?)? Hörsägen eller från bondepraktikan? Katter gitter knappt fånga möss, sedan de började få "Mjau" eller vad det heter.
Då kan jag glädja dig med att berätta att vår katt kommit hem med 3 st mullvadar i sommar, och i vintras höll hon nere beståndet av möss i vedskjulet genom att ta 6 eller 7 möss (som vi hittade resterna av iaf, kan ha varit fler som hon ätit upp)...
Så uppenbarligen vet du inte vad du snackar om.
För övrigt gräver hon också ner bajs, vilket jag observerat ett flertal gånger, så inte heller det vet du allt om...
Vad gäller orginalproblemet tycker även jag att det låter underligt med så många högar öppet. För att försäkra oss om att slippa kattskit i sandlådan (även innan vi hade katt själv) har vi en modell m lock, grannen har ett nät (typ tennisnät) på en ram som de lägger över när sandlådan inte används. Trädgårdsland kan man ganska lätt hägna in, t.ex. med kompostgaller eller mjukt "tygnät".
Uppfart etc är svårare, men jag tror inte elektroniska skrämmare fungerar, verkar vara högst ovetenskapligt
Redigerat av KRT: 16-08-2013, 18:21