Men, KRT! Nu får du väl ge dig! Hur kan man bara försöka jämföra sparvhökens överlevnad med grannens bajsande katter? Det allvarliga är ju kattägarens underlåtenhet, att hålla reda på sitt husdjur. Att tråden gled in på fåglar, var bara för att visa, att katter gör mer skada, än att bara skita hos grannar, när dom springer löst, vind för våg. Att som du, gå in och försvara en odräglig grannes katt med "så gör katter!" hjälper ju ingen, mer än grannen. Så länge man inte påtalar, att katten orsakar problem, så kommer den att fortsätta skita hos dig, mig och alla andra. Om du går ut i en kohage, så händer det att man trampar i en koskit, och därför ser man sig för. Skulle jag gå ut i min egen trädgård, och se mig för var jag än går, för att grannens katt kan ha skitit där, så har det gått för långt! Det finns lokala föreskrifter om att hålla hundar kopplade i tider då de vilda djuren har ungar - för att inte skrämma dom. Det är på tiden att införa lag om, att göra likadant med katter - för att dom dödar dom!
Det medlet som finns i Tyskland, är till för att mota bort katter - inte för att ta kål på dom.
|