CITAT (Bengalow @ 18-08-2013, 22:36)

Så kattskit ger dig något i utbyte, Peztis? Då gratulerar jag till ditt byte av bostadsland. Det lär finnas 1000-tals hemlösa katter dit du skall flytta. Hoppas inte att alla kommer hem och skiter i din omgivning...men det kanske hade gett dig något positivt. Vilda - d.v.s. icke tama djur ger dig intet, säger du ...rådjur, harar, kaniner...Jaja, ha det så bra i din lyckovärld av skitande katter! Jag hoppas att du trampar barfota i en sådan pölsa en dag, och inser vilket elände det är. Kattelände skall hållas på egen tomt, annars skjuts dom!!!!
Du läser verkligen som djävulen läser bibeln.
Har du någon annan roll här på Odla än att agera "trollaktigt", får du verkligen ut något av dina personliga påhopp i inlägg efter inlägg? Med tanke på att du verkar ha hakat upp dig på att min familj och jag planerar flytta utomlands så kan jag inte annat än tolka det som avundsjuka.
Det måste verkligen vara svårt att leva med all bitterhet du verkar känna för allt och alla. Stackare...
Ledsen för att jag dras med i detta som är helt och totalt OT. Det vore ju trevligt om de som faktiskt har något konkret, lagliga och bra råd för alla inblandade nu kan få ta sin plats så kan den som vill starta en egen tråd om huruvida katter ens ska få springa lösa. I dag får de enl lag göra det, som jag har förstått det...
Så hur ska de som av olika anledningar besväras av katter på sina egna trädgårdar bete sig/göra - utan att skada sig själva, katterna eller kattägarna?