CITAT (Motti @ 21-08-2013, 00:24)

Nu har du allt skitet i sandlådan om du ursäkta utrycket ! skitavel ?du har tydligen inte ett dugg koll på hundvärlden och särskillt inte på Jakthundar .Teas far blev utnämd till årets Luzernerstövare har tagit alla titlar som man kan få både i Norge och Sverige,Teas mor är nu Norsk urställningschampion och är en av Norges bästa tikar och är på gång att få ett jaktchampionat på det.Så kom inte och prata om skitavel ,det är det folk ängnar sig åt för att tjäna pengar på folks okunskaper dom som korsar hundar hej vilt och inte tar hänsyn till något mer än pengarna de kan tjäna .Tror inte du kan köpa en skithund för 14 tusen om du ursäktar .Vi är inte hundra på att det är fisk men om du läser på en hundfoderpåse vad det inerhåller så kan man gott förstå att vissa hundar reagerar på alla konserveringsmedel E nummer och annan skit som de häver i ett torrfoder.Ingen hund är skapt att tåla en massa konstgjorda medel .Sen må de vara renrasiga eller korsningar .
Läs vad jag skrev en gång till! Jag skrev
de flesta! Jag skrev
inte att din hund är resultat av skitavel. Du behöver inte upprepa din hunds härstamning och vad hon kostade hela tiden. Det är väl inget märkvärdigt med att man vill köpa en hund med de bästa förutsättningarna för det man vill använda sin hund till om det nu är jakt eller något annat. Då är inte heller priset ni betalat anmärkningsvärt högt. För övrigt är ju inte utställningschampionat eller högt pris någon garanti för att hunden eller dess avkommor inte kan drabbas av allergi eller någon annan fysisk åkomma.
Sen tycker jag att du ska lära dig läsa innehållsförteckningarna på foderpåsarna och vad det som står betyder och inte påstå saker som inte stämmer. Men du läser väl dessa på samma sätt som du läser inläggen här förstår jag. Det finns inga konstigheter och konstgjorda medel i Doggy som ju var det ni använde förut. Du kanske skulle sluta med att ge din hund grisöron förresten....bara ett tips. Bättre med märgben!