CITAT (Gossen Ruda @ 21-08-2013, 08:06)

Och som vanligt kommer generaliseringarna fram. Mäns våld mot kvinnor. Jag är man och har aldrig utövat väld mot någon kvinna och kommer aldrig att göra det. Det är en minoritet som är våldsverkare men ni får det att låta som alla.
Exakt
Det verkar vara en politiskt korrekt åsikt att anse att samtliga vi män delar en kollektiv skuld till att det förekommer våld och olika grader av förtryck mot kvinnor. Det är åtminstone så det uttrycks, man pratar hela tiden om "männens förtryck", "patriarkatet" etc. Såklart finns det män som beter sig svinaktigt mot kvinnor, ingen tvekan, men det är dessa individuella män som ska skuldbeläggas och ställas till ansvar, inte 50% av mänskligheten. Antagligen borde jag enligt vissa skämmas ögonen ur mig för att jag anser detta, men sorry det gör jag inte.
Och vad gäller det s.k. slöjuppropet så ... ja, ett stort suck säger ja. Så sanslöst fåniga politiker vi har i detta land. De sväljer allt med hull och hår, inget ifrågasättande, ingen källkritik. En slöjbeklädd kvinna blev enligt hennes egen utsago utsatt för någon form av misshandel och kränkning, ja sådant händer tyvärr kvinnor från alla kulturer och religioner varje dag. Det finns tyvärr gott om manliga svin i samhället. Men var är protesterna, uppropen och sympatiaktionerna när etniskt svenska Linda 25 år och sjuksköterska blir nedslagen och våldtagen på väg hem efter kvällsskiftet? Eller när judiska Jabesh 23 år blir trakasserad och bespottad på öppen gata i Malmö? Och allt som hittills presenterats är den utsatta slöjkvinnans egna berättelse om en okänd man som förövare, det finns ingen offentlig polisutredning som stöder detta. Det finns inga vittnen som kan bekräfta, tvärtom verkar det finnas nåt vittne som i ett radioprogram påstår att det var hennes egen man som var gärningsman som gjorde detta pga nån oförrättad heder eller nåt, rätt eller fel vet ingen annan just nu än de inblandade själva.
Och är det inte bara liiite väl märkligt att dagen efter den påstådda slöj-incidenten slås upp stort i mainstream-media att en grupp högljudda aktivister får till ett möte med justitieministern samtidigt som ett publikt jippo startas med politiker från företrädesvis den vänstra planhalvan som skenheligt drar på sig slöjor inför pressens kameror? Känns det inte bara liiite för välplanerat?
Sorry jag köper det inte. Sanningen brukar alltid komma fram, men tyvärr inte via de stora drakarna, har de bestämt sig för en sanning så gäller den. Skulle en alternativ sanning krypa fram med tiden kommer den ignoreras totalt.
Redigerat av Hasse_h: 21-08-2013, 08:19