CITAT (*Stintan* @ 21-08-2013, 10:22)

Mycket märkligt att män (ingen nämnd och ingen glömd) så ofta bagatelliserar och viftar bort problemet med mäns våld mot kvinnor. Borde ni inte jobba på att förändra mäns syn på kvinnor istället för att komma med att "jag skulle minsann aldrig göra så". Varför är det kvinnorna som ska göra det jobbet?
Hasse h nog sjutton har det väl varit aktioner i malmö mot trakasserierna av judar.
Våld och trakasserier mot folk oavsett vem som drabbas kan aldrig vara OK och självklart är det bra att det uppmärksammas och debatteras. Hur ska vi annars få ett samhälle med jämlikhet mellan könen?
Inte vet jag vem som bagatelliserar och viftar bort, jag känner verkligen inte att jag gör det. Och borde inte den gällande uppfattningen att alla män per definition är potentiella våldsverkare revideras?
Har det varit sympatiaktioner för judar i Malmö så har jag nog missat det, men jag noterar inte allt i nyhetsflödet, har ett eget liv som kommer före allt brus. Fick det lika stora proportioner som "slöjuppropet"? Gick politiker ut och visade upp sig i press med kippa på huvudet? Tog man tydlig ställning mot gärningsmännen? Jag vet inte, upplys mig gärna.
Jag tror att vi i grunden alla här är överens om kärnfrågan att våld och trakasserier mot människor oavsett kön, etnisk bakgrund, religionstillhörighet, sexuella preferenser, etc, osv, är aldrig, aldrig någonsin ok. Sen kan vi ha olika syn på hur, vad och varför det sker. Det viktiga är att vi sätter ner foten när någon blir utsatt för våld, och att vi är konsekventa, att det inte spelar nån roll
vem det är som är utsatt. Idag tycker jag det senare brister rejält när man följer slaskpressen.