CITAT (Huggorm @ 29-08-2013, 09:19)

Det var precis detta jag menade i mitt inlägg högre upp. Det händer dåliga grejer på alla skolor, men just Lundsberg har media fått upp ögonen för och antagligen satt de bara och spejade och väntade på något att sätta på förstasidan i tidningen. Anledningen är förstås att de som går på skolan är samhällets överklass och därmed vänstervriden medias gamla arvfiende.
Skillnaden mellan internat och andra skolor är att eleverna faktiskt bor här. De kan inte gå hem och få tröst om det blir jobbigt. Observera att övergreppen skedde på fritiden och är sanktionerade av skolan.
Angående vänstervriden press, så är det ju väldigt få tidningar som är "vänster". I detta fall upptäcker jag ingen större skillnad i hur SvD rapporterar jämfört med AB. Det är heller knappast något "mediadrev2 utan ett ingripande från tillsynsmyndigheten.
Ledningen på Lundsberg tycks ha levt i sin egen bubbla. Efter flera påpekande om "kamratuppfostran" godkänner rektorn "nollning" utan att själv övervaka det hela, då han farit på ripjakt i fjällen...