CITAT (Ingrid på Västkusten @ 10-11-2002, 15:18)
Ohh jag är livrädd för detta med utbrändhet - Åsa - är inte trädgård något av det bästa som man kan dona med när man är utbränd?
Jag tror vi har olika nivåer och trösklar hur vi reagerar ch visst kan trädgård stressa mig om jag ser småtteplantor som måste skolas om, frön som måste sås och - när man blir stressad av trädgård så är det bättre att inte så någe alls.
fast - sitta på kanten av ena växthuset i sommaren och GLO är mkt skönt eller gå på kombinerad inspektionsrunda smakrunda - jag får snart erkänna att jag är total kleptoman - på ätliga blad i min egen trädgård! Det går som helt automatiskt.....
Gloendet och tuggandet ....mmm ...nu på vintern är det kataloger och orealistiska drömmar om min trädgård och avd jag klarar av hihi
men det gör inge ;-) jag hoppas däremot på lite mindre bra väder faktiskt - för mkt sol är itne bra heller man kan ju hinna med (eller tro sig) så mkt.
Här är det nog både och - och ordet 'tid' är nog snart en svordom
Filosoferar Ingrid
Visst! Trädgården har varit min räddning! Vet ej vad jag skulle ha gjort om jag inte haft den att ägna mig åt. Det är de enda stunderna jag riktigt kunnat koppla av...och då spelar det ingen roll om jag bara sitter rakt uppåner och blundar, elleer gräver så svetten lackar...jag är så totalt engagerad i det jag gör så att hjärnan får sverkligen vila från allt vad stress heter. Ni skulle bara veta hur många gånger jag skolade om mina fröplantor i våras....bara för att det var så rofyllt att göra det...... Mår betydligt sämre nu än vad jag gjorde i somras.....har svårt att hitta nåt avslappnande substitut för trädgårdsarbetet.....