CITAT (Anki på Öland @ 05-09-2013, 19:54)

Fast bara dåligt tycker jag inte torrfoder är.... Det är ju faktiskt en kost där allt vad hunden behöver finns med och det är inte helt enkelt att få till rätt balans med näringsämnen, vitaminer och mineraler själv förmodar jag. Det är ju dessutom behändigt och lätt att ta med sig så om man inte har tillgång till kyl- eller frys är det bra och ätbart ändå. Och det verkar ju smakligt för i alla fall mina hundar äter glatt även utan färskfoder i.
Skulle ha väldigt svårt att BARFa mina hundar eftersom dom är så många och är det någon gång slagsmål här, så är det till 99% om mat - så jag skulle behöva ett större hus där dom fick äta i varsitt rum i så fall...

använder huvudsakligen färskfoder, men tar torrisar i vissa lägen. Är det väldigt varmt, kör jag torrfoder, för att slippa alla flugor och deras ägg.
CITAT (Anma @ 05-09-2013, 19:17)

Jag har bytt till Vom og hundemat för en vecka sedan. Innan dess gav jag pedigree torrfoder (fy vilken dålig matte jag känner mig nu när jag läst på, fast mina hundar alltid mått bra, ja förutom Gibson då sista månaderna när han avmagrade).
Hon är i alla fall överförtjust i maten. Idag fick hon dessutom sin allra första BARF mellis, en bit rått tjockt revben. Hon tuggade ner benen jätteduktigt.

Håller på och läser mig in på BARF, tänker mig en framtid med blandad kost med BARF och färskfoder. Ska bara lära mig mer först. En sak är säker, tiden med torrfoder är för alltid förbi.
HA!!!
När jag kör torrisar, får mina Doggy röd, så då är jag dålig matte också då...